Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Konec nudným produktovým videím!

Andrea Moličová | 15. 10. 2014

Konec nudným produktovým videím!

Některá produktová videa jsou úspěšná už jen proto, že jsou. Například představení nového modelu iPhone 6. Jedná se totiž o známou značku. Ale co když prodáváte zboží, které je tak trochu… obyčejnější? Vyplatí se vám vůbec produktové video natáčet? Jak ho natočit tak, aby přitáhlo pozornost platících zákazníků? O tom bude tento článek.

Výzkumy, které vás ujistí, že videa mají smysl

Proč vlastně točit produktová videa? Mnoho studií potvrzuje, že produktová videa mají rostoucí vliv na online prodeje. Podle eMarketer se v roce 2012 videa stala dokonce nejrychleji rostoucím reklamním formátem s téměř 55% růstem na trhu. I další výzkumy dávají jasně najevo, že produktová videa na webu mají smysl. Podívejte se třeba na následující infografiku.

Infografika o videomarketingu Infografika o videomarketingu, zdroj: www.cdn2.business2community.com

To jsou slušná čísla pro to, abychom udrželi pozornost uživatelů našeho webu a přiměli je ke koupi. Nehledě na to, že průměrná životnost videa jsou 4 roky, což z něho dělá dlouhodobou a vysoce výnosnou investici. Není proto divu, že společnosti jako Amazon, Walmart, ale i česká Alza produktová videa využívají čím dál častěji.

Jak natočit poutavé produktové video

Obyčejné produktové video, kde vidíte trekové botasky ze všech stran s popiskem nejkvalitnější bota na trhu, natočíte během chvilky. Ale zájem s ním rozhodně nevzbudíte, natož touhu po koupi. Natočit produktové video, které bude prodávat - to chce trochu tvůrčího přístupu. Pojďme se inspirovat třemi úspěšnými videi, která rozhýbaly vody českého online světa a mají nám co sdělit.

1. Sledujte své zákazníky 

Příběhy, příběhy a zase příběhy. To je cesta číslo jedna. Nejlepší produktová videa nestaví do popředí samotný produkt, ale příběhy lidí, kteří produkt používají. Stejně tak to udělala i společnost Toyota. Změnila Prahu na jeden den v Město hudby. Pozvala lidi na projížďku novým automobilem Toyota Yaris Hybrid. Pří jízdě se jim spustila hudba podle názvu ulice, do které vjeli, a pasažéři si mohli zazpívat z plných plic. Toyota tím dokázala vytvořit úsměv na rtech řidičů. Nadšení z jízdy je tak nakažlivé, že by takovou jízdu chtěl zažít každý. Přitom Toyotě stačilo jen sledovat reakce lidí, kteří používali jejich automobil.

2. Ukažte, že váš produkt je součástí běžného života

A co když prodáváte naprostou novinku? Popis se samými superlativy už dnes nikoho nezajímá. Pokud produkt zákazník nepotřebuje, nekoupí si ho. Jakmile se ale novinka stane součástí běžného života, začne ho produkt zajímat. A přesně na tuto taktiku vsadila společnost BAGOBAGO. Vymysleli batoh, na kterém se dá sedět. Ptáte se, kdo by si takovou “zbytečnost” kupoval? Po zhlédnutí videa ho budete chtít taky. Ve videu vidíme lidi, pro které je batoh Bagobago běžnou součástí života a náramně si ho užívají. To se nám líbí, začneme toužit po stejně „běžném“ životě a právě proto si batoh koupíme.

3. Pochlubte se se svým know-how 

Prodáváte domy od návrhu až po poslední střešní tašku. Stavíte rychle, protože máte standardizované procesy. Stavební materiál odebíráte od místních podnikatelů. Ale nikdo o tom neví? Proč? Ukažte zákazníkům, co všechno dokážete a kvůli čemu jsou vaše domy tak kvalitně a rychle postavené. Stejně jako RD Rýmařov. Sdílením vašeho know-how dáte najevo, že jste odborníci a danému tématu opravdu rozumíte. Stejně tak vás začnou vnímat i vaši zákazníci.

Stručně a jasně závěrem

Na co se tedy zaměřit při vymýšlení produktových videí? První věc: příběhy. Lidé už odpradávna přitahují příběhy jiných osob a nechávají se jimi inspirovat. Nemusíte vymýšlet originální příběhy, stačí sledovat vaše zákazníky. Za druhé: ukažte, že váš produkt lidé běžně používají. Třetí rada: nebojte se sdílet svoje know-how. Zákazníci to ocení. Uvidí ve vás opravdové profesionály a s radostí se svěří do vaší péče. Teď už si jen stačí vybrat, o jakém produktu budete točit a dát se do práce. Jakmile budete mít hotovo, nezapomeňte optimalizovat video na Youtube. Vyplatí se to. Pokud si na to sami netroufáte, určitě se nebojte oslovit odborníky.

Jestli vám nestačila tři videa z českého online světa, nechte se inspirovat další čtveřicí produktových videí, která nás na webu nejvíc zaujala:

1. Instagram

Vcelku pěkné a graficky moc povedené video. Nic překvapivého. Až na to, že všechny použité fotky jsou přímo od uživatelů sociální sítě. Pecka! Přesně, jak jsme předesílali v odstavci o sledování svých zákazníků.

2. Groupon

Sdělit, jak funguje daná služba, nemusí trvat dlouhé minuty. Zvládnete to i ve 30 sekundách. Tady máte videodůkaz.

3. PadMapper

Animované video je další způsob, jak lze představit produkt nebo službu. Pokud k němu přidáte i špetku humoru, udržíte pozornost zákazníka a ještě ho pobavíte.

4. Dopravní podnik města České Budějovice

Na závěr perlička z českého prostředí. Jestli podnikáte v podobně "nudném" prostředí jako dopravní podnik, tohle video budete milovat. A stačilo tak málo - ukázat pravou českou realitu.

Andrea Moličová

Andrea Moličová

Marketingová specialistka

Andrea je kreativní člen marketingového týmu společnosti eBRÁNA. Realizuje nejrůznější marketingové kampaně, eventy a další aktivity související s Public Relations. Má na starosti správu webů a spolupracuje na vydávání našeho online magazínu.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑