Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Kde není řešení, není problém aneb Rozhovor s Martinem Semerádem o eBRÁNA systemu

Martin Semerád, Eva Provazníková | 22. 10. 2014

Kde není řešení, není problém aneb Rozhovor s Martinem Semerádem o eBRÁNA systemu

Martine, informačních, ekonomických a CRM systémů pro řízení projektů je na trhu několik. V eBRÁNĚ jste se však rozhodli jít svojí cestou vlastního software. Proč?

Je to z úplně jednoduchého důvodu. Fakturační, komunikační nebo CRM systém dneska dokáže vytvořit každý. Třeba obyčejný software na evidenci projektů trvá i studentovi pár týdnů. Aby však měl logickou provázanost různých modulů a funkcí, není hračka. Žádný CRM systém, který doposud na trhu byl, nezvládal založit zakázku, přiřadit k ní úkol, sledovat jeho plnění, umožnit vykázat si strávený čas a ještě hlídat náklady. Zkoušeli jsme si ho nechat naprogramovat, ale nikdy jsme nebyli spokojení. Navíc cena za výsledné řešení byla fakt šílená. Proto jsme se rozhodli pustit se do jeho výroby sami.

Se svým týmem jsi vyvinul software pro řízení firmy. Systém jsi testoval na své vlastní společnosti a jeho zavádění sis tak prožil jak ze strany vývojáře, tak ze strany majitele. Jaké to bylo?

Naší výhodou bylo to, že jsme systém nasazovali do firmy, která na nějakém systému už dobu fungovala. Nepřišli jsme s tím zčista jasna. Postupné zdokonalování a implementace nových verzí také nikdy neznamenaly totální kolaps firemních procesů. Objevily se spíš drobnosti, které jsme řešili operativně.

Nejdříve jsme začali s úkolovacím systémemsociální částí (nástěnka, články). Následně jsme zprovoznili kalendářee-maily a nyní nás čeká CRM část včetně ekonomiky. To bude největší výzva.Martin Semerád a Eva Provazníková

Dokážeš vyčíslit úspory, které nový systém Tvé firmě přináší?

Vyčíslit úspory je velice obtížné. eBRÁNA system je spíš taková prevence. Úspora tkví zejména v tom, že díky němu můžete velmi snadno a rychle dohledat jakoukoliv informaci. Ať už hledáte data vztahující se k nějaké konkrétní zakázce či klientovi, odměnám či dohodám uvnitř firmy.

Co se týká produkce podřízených, manažer má k dispozici přesné informace o tom, kdo má co dělat, do kdy, a jestli to vůbec udělal, případně za kolik. Úspora je zejména v jeho čase. Vliv na produkci podřízených je těžko měřitelný, protože ta se vyvíjí postupem času a působí na ni o moc víc faktorů než jen eBRÁNA systém.

Pro jak velkou firmu se podle Tebe eBRÁNA system vyplatí zavádět?

eBRÁNA system se určitě hodí pro všechny firmy, které potřebují zavést nějaký efektivní způsob komunikace mezi zaměstnanci. Dále pro ty, kteří potřebují mít přehled o tom, kdo má co na starosti, kdy to má splnit a podobně, zvlášť pokud vedle sebe den co den nesedí v kanceláři.

První systém, který nám pomáhal komunikovat, zapisovat úkoly nebo uchovávat informace o zakázkách, jsme využívali už v době, kdy eBRÁNA vznikala. A to jsme byli dva. Já a Jirka Janků, to byla první eBRÁNA. Už tenkrát jsme si evidovali data o zakázkách, záznamy komunikace se zákazníky, veškerou fakturaci a taky úkoly, které jsme v té době řešili. Nikdy jsem si proto nedokázal představit, že by mohla naše firma fungovat bez podobného systému. Nezáleží tedy, jestli máte 2 nebo 200 zaměstnanců.Rozhovor s Martinem Semerádem

Představ si, že máš před sebou živnostníka nebo malou firmu. Jaké funkce bys jim pro začátek doporučil a proč?

Určitě bych jim doporučil, aby si pořídili tzv. evidenci zákazníků (v systému nazvanou jako firmy). Tento modul si mohou velmi jednoduše naplnit informacemi o lidech, s kterými komunikují, přiřadit k nim jednotlivé zakázky, přidat termíny úkoly. Vždy tak budou mít po ruce všechny důležité informace o zákaznících, díky termínům budou dodržovat sliby, zvládnou pracovat na více úkolech najednou, aniž by se z toho složili. Člověk, který si práci v systému osvojí, má v hlavě klid a pořádek, pracuje efektivně a dokáže si svou práci stejně efektivně plánovat.

A kolik bude eBRÁNA system stát?

Cenovou politiku jsme pro eBRÁNA systém nastavili tak, aby firmy nemusely dělat ze začátku nějaké velké investice. Proto funguje jako služba a zákazník platí pouze za to, co doopravdy využívá a v jaké míře. Počítáme s tím, že práce v eBRÁNA systému přinese našim zákazníkům klid, pohodu a efektivnější práci. A to by mu mělo přirozeně generovat i úspory. A z těch pak může vynaložit část na poplatky za eBRÁNA systém, které třeba v případě drobného živnostníka mohou být v řádech několika málo stovek za měsíc.

Pracujeme také s možností odkupu systému zákazníkem, kdy minimalizuje, díky vstupní investici, své měsíční režijní náklady spojené s pronájmem. A v neposlední řadě máme připravený také systém slev – za množství využívaných modulů, za počet uživatelů systému apod. Zákazníkovi vždy navrhujeme takové řešení, které je pro něho nejvýhodnější.

Je nějaké riziko, že zavedení systému spolkne spoustu peněz, lidi ve firmě si ho neosvojí a investice přijde nazmar?

Právě proto, aby se klienti nemuseli bát, jdeme takovou strategií, která umožňuje si systém nejprve osahat, vyzkoušet a pak se teprve rozhodnout.

Výběr informačního systému není jako nákup bot, které za půl roku vyhodíte. Trvá dlouho, než si na něho lidé ve firmě zvyknou a jen velmi neradi si zvykají na procesy jiné. Proto jsme se při výrobě soustředili na to, aby prostředí systému bylo intuitivní a ovládání jednoduché. Pro naše zákazníky máme připravená školení, instruktážní videa i manuály.

Vůbec nám nevadí, když seznamování trvá nějaký čas. I proto jsme zavedli zmiňovaný měsíční poplatek. Zákazník může kdykoliv odstoupit, pokud mu systém nebude vyhovovat. A nemusí přitom oplakávat statisícové investice.Martin Semerád

Dáš na závěr našim čtenářům nějaké tipy, jak se na implementaci informačního systému připravit?

Určitě je dobré si předem pečlivě rozmyslet, co chci se systémem vyřešit. Např. nechci, aby si lidi ve firmě nosili úkoly na papírkách, čas si vykazovali v Excelu a vedoucí to pak musel složitě počítat ručně? Pak potřebuji systém k tomu, abych si udělal pořádek v úkolování. A my, abychom systém nastavili perfektně, potřebujeme vědět, kolik úkolů pracovníci denně řeší, jaké zakázky mají, jak si v současné době vykazují čas a jak by to chtěli změnit.

Dále bych klientům, kteří o implementaci uvažují, poradil, aby se podívali na naše videa, která jim dají ucelenou představu o tom, co je čeká. Rozhodně se nemusejí bát, že jim totálně přeměníme firemní procesy a budeme se je snažit přesvědčit o tom, že zrovna takhle je to nejlepší. Většinou systém nastavíme tak, aby kopíroval firemní procesy v dané firmě. Jediné, co můžeme, je inspirovat firmu ke změně, pokud by byla opravdu přínosná. Vždycky se ale dokážeme přizpůsobit zákazníkovi na míru. Takže neváhejte a nadhoďte, co vás trápí. My vám navrhneme, jak to řešit.


eBRÁNA system pomáhá organizovat firmu v těchto třech směrech

Chcete si přečíst další článek?

Martin Semerád

Martin Semerád

Jednatel a náš vývojový guru

Martin je jedním ze dvou spoluzakladatelů společnosti eBRÁNA. Řadu let řídil výrobní oddělení, od roku 2013 tuto funkci předal a naplno se soustředí na vývoj nových softwarových produktů. eBRÁNA je jeho láska na celý život :)

Další články autora:

Eva Provazníková

Eva Provazníková

Social Media Executive

Eva je náš guru přes "sociálno". Tvoří strategie pro komunikaci na sociálních sítích, spravuje profily našich klientů a realizuje kampaně šité na míru cílovým skupinám. Eva je taky kreativní copywriterka, která přetaví jakékoli odborné téma do čtivých textů.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑