Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak zvednout konverzi jedné stránky o 257 % a ještě stihnout napéct cukroví

Lukáš Těžký | 27. 11. 2012

Jak zvednout konverzi jedné stránky o 257 % a ještě stihnout napéct cukroví

Všichni to známe. Kolik toho je třeba stihnout před Vánoci?! Úklid, dárky, stromeček, rybu, cukroví, znovu úklid … Z podnikatelského hlediska je tato doba ale také vynikající příležitostí k prodeji, a možná k lepšímu prodeji. Jak stihnout k tomu všemu shonu ještě zvýšit prodej, když i v prosinci má den jen 24 hodin? Nejrychlejší nástroj v poměru cena / výkon je web.

Dnes vás necháme nahlédnout do naší marketingové kuchyně, jak jsme zvednuli konverzi na jedné stránce o 257 %. Nabídneme vám rychlý a ověřený postup, kdy za jeden pracovní den můžete vylepšit výkon vašeho webu a ještě zadělat na vanilkové rohlíčky.

Jednoduchý postup Co budete potřebovat?
  1. Výběr stránky (1 hodina)
  2. Vylepšení obsahu (4 hodiny)
  3. Zkrácení cesty ke konverzi (1 hodina)
  4. Příprava těsta na vanilkové rohlíčky (1 hodina)      
  • 1 web
  • 1 Google Analytics
  • papír
  • tužka

1. Výběr stránky (1 hodina)

Již jste ve fázi, kdy víte, že chcete na svém webu něco vylepšit. To je pozitivní zpráva. Nyní je čas vybrat s pomocí Google Analytics 1 stránku, kterou vylepšíte. Na papír udělejte dvě svislé linie, pro vytvoření 3 sloupečků.

  • Do levého sloupce napište prvních 5 stránek seřazených podle počtu Visits (návštěv).
  • Do prostředního sloupečku napište prvních 5 stránek seřazených podle počtu Pageviews (zobrazení stránky).
  • Do posledního sloupečku napište stránky, které tvoří největší podíl na konverzi.

Přehled by mohl vypadat zhruba takto:

Takto by mohl vypadat váš přehled

Nikdo nezná potenciál vašich prodejů lépe než vy sami. Vysvitnul vám proto v tabulce nějaký produkt či kategorie, o kterém jste přesvědčeni, že má dobrý potenciál i z vašeho obchodního pohledu? Výborně. S takovou stránkou budeme pracovat.

Rozhodnutí by mohlo vypadat zhruba takto:

Takto by mohlo vypadat vaše rozhodnutí

2. Vylepšení obsahu (4 hodiny)

Nyní máme vytipovanou stránku a zaměříme se na její vlastní obsah. Vylepšování obsahu doporučujeme ze zkušeností věnovat největší časový úsek. Jedná se totiž o značně individuální záležitost – navíc u každé stránky zvlášť. Proto přinášíme nabídku základních pomůcek, se kterými vytvoříte rozhodně lepší obsah.

Určitě jsou na této stránce takové fotografie, které pomohou lépe prodat váš produkt nebo službu? O tom, jak pracovat s fotografiemi, jsme vám již psali v článcích Co je lepší - jedna dobrá fotka nebo kilometr dlouhý text nebo Přesvědčte se, jak mocnou zbraní je fotografie na webu.

Nyní k textovému obsahu.

  • Je text skutečně napsaný tak, jak by jej chtěl číst váš zákazník?
  • Popisujete produkt tak, jak jej prezentujete při osobním jednání?
  • Popisujete hlavní výhody svého produktu?
  • Máte na stránce k dispozici referenci svého stávajícího zákazníka k danému produktu či službě?
  • Máte k dispozici názor odborníka na danou problematiku?
  • Není naopak zapotřebí odborné termíny vysvětlit laické veřejnosti?

Poslední tip: Máte k dispozici video, které by se k této stránce hodilo? Nebo jinou formu vizuálního představení jako je graf, přehledná tabulka, infografika

Nelze ve stručnosti popsat vše, co byste měli s danou stránkou provést, ale tyto drobné tipy vám pomohou uhasit to nejnutnější.

3. Zkrácení cesty ke konverzi (1 hodina)

Nejzajímavější stránky pro návštěvníky vašeho webu bývají nejčastěji stránky Produkty, Ceník, Kontakty. (Více o tomto tématu v článku http://ebrana.cz/magazin/uz-vidim-hlavicku-maminko-zatlacte). Ruku na srdce, vede z vaší topové stránky jednoduchá cesta (= 1 klik) do těchto tří stránek? A pokud ano, vede tam tolikrát, kolikrát je to možné? Pamatujte, že kratší cesta ke konverzi vede často k vyšší míře konverze. Proto:

  • Zařaďte do vybrané stránky kontaktní formulář a do jeho nadpisu uveďte výzvu. Pokud na vybraný produkt nabízíte slevu či jiný typ akce, uveďte to v nadpisu formuláře (například: Objednejte se na konzultaci do konce roku 2012 a získejte slevu 6 000 Kč!)
  • Odkazujte do kontaktů či poptávkové sekce ideálně pomocí tlačítka.
  • Zdůrazněte výhodu i v rámci tlačítka a v jeho nejbližším okolí. Používejte spojení ZDARMA (varianta kapitálek se nám také osvědčila), nezávazná konzultace apod.

Ukázky vysoce funkčních tlačítek směřujících k poptávce nebo do kontaktů.

Ukázky vysoce funkčních tlačítek směřujících k poptávce nebo do kontaktů.

A jak může vypadat výsledek?

+ 250 % konverze!

Změna v trendu konverze na stránce po provedené změně

Změna v trendu konverze na stránce po provedené změně

Porovnání konverzí spojených se stránkou: říjen 2011 a 2012 – nárůst o 257 %

Porovnání konverzí spojených se stránkou: říjen 2011 a 2012 – nárůst o 257 %

Příprava těsta na vanilkové rohlíčky (1 hodina)

Nyní nechte stránku v klidu odpočívat a nezapomeňte vaše výsledky měřit. To, co zafungovalo, využívejte při dalších úpravách svého webu. To ale až po Vánocích. Nyní můžete zadělat na pravé vanilkové rohlíčky podle vlastní chuti.

Lukáš Těžký

Lukáš Těžký

Specialista online marketingu

Lukáš působil jako Account Manager v týmu se ziskem 2 zlatých příček v soutěži WebTop100. Poté vedl intenzivní tréninkový program pro nové obchodní manažery. Nyní poskytuje péči klíčovým zakázkám v oddělení Online marketingu.

Další články autora:


Lukáš Těžký

Lukáš Těžký

Ředitel online marketingu

Lukáš působil jako Account Manager v týmu se ziskem 2 zlatých příček v soutěži WebTop100. Poté vedl intenzivní tréninkový program pro nové obchodní manažery. Nyní poskytuje péči klíčovým zakázkám v oddělení Internetového marketingu.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑