Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak zdokonalujeme naše umění ve správě PPC reklam

Jiří Rehn | 11. 11. 2016

Jak zdokonalujeme naše umění ve správě PPC reklam

Na začátku listopadu jsme se zúčastnili školení Google AdWords Nákupy pod vedením naší mentorky Petry „Větrovky“ Větrovské. Kromě celodenního poznávání tipů a best practices v Google Nákupech, jsme na závěr školení úspěšně splnili test a získali certifikaci Google Nákupy, kterou každoročně poctivě obnovujeme.

Proč chtít Google Nákupy

Google Nákupy představují velmi účinnou reklamu přímo ve výsledcích vyhledávání Google. Oproti jiným PPC kanálům mají celou řadu výhod:

  • Obrázek produktu přímo v reklamě – zákazník vidí to, co hledá a nemusí nic číst. Obrázek prodává!
  • Zobrazení ceny v reklamě – zákazník ihned vidí cenu zboží. Když pak proklikne reklamu, je velmi pravděpodobné, že cenu akceptuje.
  • Reklama se zobrazuje na všech typech zařízení – mobil, tablet, počítač.
  • Výsledky uvidíte obvykle na prvním místě před textovou reklamou a přirozeným vyhledáváním.
  • Oproti textové reklamě, která zobrazuje jeden inzerát, Google Nákupy mohou uživatelům nabídnout i několik inzerátů od jednoho e-shopu s různými produkty najednou.

V čem můžeme zlepšit kampaně v Google Nákupech?

Google Merchant Center (GMC)

Na vysvětlenou: Google Merchant Center je nástroj pro zpracování souboru s přehledem produktů (Feed). Rozhraní je nezávislé na PPC systému Google AdWords.

  • Přehled sortimentu
    Zajímavým nástrojem, hlavně pro majitele obchodu, je „Přehled sortimentu“, který uvidíte po kliknutí na „Reklamy v Nákupech Google“. Zobrazí vám konkurenční výrobky nebo substituty, které momentálně inzeruje konkurence, ale ne váš vlastní e-shop.
  • Testování feedu
    Před vložením souboru s přehledem produktů (feedu) do Google Merchant Centra můžete tento feed otestovat, doladit a teprve až potom nahrát ke schválení. Urychlíte tím proces schvalování a následného spuštění kampaní.
  • Vlastní štítky
    Podle vlastních pravidel si můžete oštítkovat např. sezonní produkty, rozdělit je podle marže, případně PNO a spravovat akce a slevy nebo produkty s cenou nižší než 100 Kč atd. Tyto označkované produkty můžete následně spravovat ve zvláštních kampaních.
  • Doprava
    Přímo v GMS můžete nastavit několik různých dopravců a cen za dopravu. Pokud se cena dopravy zobrazuje přímo v inzerátech, pak vždy ta nejnižší.

Nákupy v AdWords (PLA)

Na vysvětlenou: V Google AdWords si po schválení feedu a propojení Merchant centra s AdWords můžete vytvořit kampaně Google Nákupy. Se získanými statistikami můžete následně pracovat a kampaně využít nejen pro zlepšení Google Nákupů.

  • Zdroj KW
    Vyhledávací dotazy Google nákupů jsou výborným zdrojem klíčových slov (pro běžné kampaně ve vyhledávání).
  • Statistiky aukcí
    Porovnává podíl překrytí reklamy s konkurencí a podíl vítězných hodnocení. Funguje pouze u reklamní sestavy po kliknutí na „Podrobnosti“.
  • Podíl kliknutí
    Určuje, kolik jsme dokázali získat kliknutí z celkového počtu možných kliknutí. Pokud máme 25 %, tak máme ještě 75% potenciál k růstu prokliků. Tuto metriku uvidíte po přidání sloupce „podíl kliknutí“ v přehledu „Skupiny produktů“.

Erární výbava toalet v GoogluNěco ze zákulisí

Google centrála v Praze nám nabídla, kromě perfektního cateringu, také zajímavou erární výbavu toalet pro krušná rána (v tom košíčku jsou kartáčky na zuby, pasty a holení ☺).

Co nás čeká dál?

Protože je vzdělávání a sledování novinek v PPC nepřetržitý proces, máme v tomto roce poměrně nabitý program. Z těch nejzajímavějších bude jistě školení od Google přímo v naší eBRÁNĚ.

Několik dnů se bude našim PPC správcům věnovat Nikola Ledwoňová. Tuto výhodu osobního kouče jsme získali díky prémiovému partnerství s Google – Google Premier Partner.

Nikola Ledwoňová

Další důležitý meeting, na který se velmi těšíme, je každoroční setkání agentur Google Agency Day, pořádaný tentokrát posledního listopadového dne. Dozvíme se tu nové trendy v chování uživatelů ve vyhledávačích, stejně jako chystané novinky v AdWords.

Jiří Rehn

Jiří Rehn

Senior PPC specialista

Jirka je šéfem našich PPCčkařů a leží mu na srdci především perfektní chod a procesy PPC oddělení. Jako senior specialista se ale dennodenně pouští i do samotných výkonnostních kampaní e-shopů našich zákazníků a pomáhá jim dosahovat co nejvyšších tržeb. Nutno podotknout, že je v tom vážně dobrý.

Další články autora:



© 2017, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑