Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak správně zaujmout návštěvníka svého webu? Stačí pár fíglů a máte ho. (2. část)

Richard Vlk | 27. 02. 2013

Jak správně zaujmout návštěvníka svého webu? Stačí pár fíglů a máte ho. (2. část)

V minulém článku Poznejte perfektně uživatele svého webu. Jedině tak jim nabídnete přesně to, co chtějí! jsem vám ukázal, jak lépe poznat uživatele, na které webem cílíte, a jak poznat, co je pro danou cílovou skupinu „to pravé“ a co na ni funguje. V dnešním článku se dozvíte, jak relevantní návštěvníky vašeho webu dále zaujmout, jak pracovat s jejich pozorností a nenásilně je pomocí psychologických technik a technik podprahového vnímání navést k tomu, co od nich očekáváte.

Relevantní návštěvníci na můj web již chodí, jak je správně zaujmout?

Za prvé je na místě vám pogratulovat, zvládli jste to, o čem se spoustě webů jenom sní! Teď se ale pojďme podívat na zoubek uživatelům webu a pojďme si říci, čím je nejlépe upoutáte, na co vám s největší pravděpodobností kliknou nebo čemu se obloukem vyhnou. Jde o pár jednoduchých triků, které však dokážou divy.

Pracujte s návštěvníkovou pozorností

Barva hraje prim - ale všeho s mírou. Web jako omalovánky návštěvníka spíše odradí, než navnadí. Barvu jako prostředek ke zvýraznění používejte velmi málo a převážně ve spojení s ostatními technikami.

Barva hraje prim Silným prostředkem zvýraznění je barva. Ta by však měla být použita velmi málo a pouze ve spojení s ostatními technikami.

Inverze - zvýrazněné části stránky silně přitahují pozornost, proto je jejich ideální použití pro důležité výzvy k akci. Návštěvníka např. vizuálně navedete k tomu, aby kliknul na to tlačítko, na které chcete.

Technika inverze Takto zvýrazněné části stránky silně přitahují pozornost. Ideální použití inverze je pro důležité výzvy k akci.

Zvýraznění textu - zvýrazňujte maximálně 10 % viditelného designu. Čím více prvků je zvýrazněno, tím více pozornosti se dělí. Vyvarujte se tedy častých chyb, jako zvýraznění půlky odstavce nebo několika vět následujících hned po sobě. V takovém případě by vám byla tato technika k ničemu.

Vyplňte alternativní text Nikdy nezvýrazňujte více než 10 % viditelného designu. Čím více prvků je zvýrazněno, tím více se pozornost dělí.

Jak ovlivňovat lidské chování aneb Jak přivolat déšť (objednávek)?

Trik není v tom, že na stránku umístíte velké tlačítko „Objednat“ a lidé na něj bezmyšlenkovitě budou klikat. Nejprve si uvědomte, v jakých oblastech mozku a lidského chování design působí:

Viscerální - využívá podvědomé reakce mozku
Příklad: Mám rád modrou barvu, nosím modrá trička, moje auto je modré. Přijdu na web s hezkým designem laděným do modra a budu se na něm cítit hned od začátku příjemně.

Behaviorální - umožňuje lidem cítit, že mají nad něčím kontrolu
Příklad: Jako za volantem auta, zatočíme vpravo, auto jede vpravo. Jasné a logické. Ve webdesignu bychom to mohli přirovnat například k situaci, že návštěvník klikne na kontakty a také se do nich dostane, nebo klikne na košík a skutečně se stane to, co očekává, tedy dostane se do košíku, kde uvidí produkty, které do něj vložil.

Reflektivní - umožňuje lidem sebevyjádření
Příklad: Potrpím si na luxus a chci to dát patřičně najevo. Obchod s nabídkou luxusních a předražených hodinek, kde navíc nakupují známé celebrity, se mi zcela jistě bude líbit.

Jak tedy využít těchto znalostí o lidském podvědomí ve svůj prospěch? Inspirujte se u velikánů!

  • Anchoring

Anchoring Necháte se zlákat "velkou slevou"?

  • Paradox volby

Paradox volby Když máte k dispozici velké množství možností, nakonec si ani nevyberete.

  • Omezená dostupnost

Omezená dostupnost Na rozhodnutí mám už jen pár hodin. Koupit nebo nekoupit?

  • Zvědavost

Zvědavost Také jste zvědaví, jestli se štěstí neobrátilo právě na vás? Nejspíš ne, ale někdo možná neodolá...

Závěrem?

Osvojte si některé postupy práce s lidmi a jejich psychologií, které prostě fungují, a nebojte se je využít ke svému prospěchu. Tečka. Web by měl být hlavně pro lidi, všechno ostatní odsuňte na druhou kolej, vyhledávací robot vám sám o sobě peníze nepřinese, lidé ano.

Richard Vlk

Richard Vlk

Specialista on-line marketingu

Richard pracuje v oddělení Internetového marketingu společnosti eBRÁNA, kde se věnuje především problematice SEO a webové analytice spolu se správou a optimalizací PPC kampaní.

Další články autora:


Richard Vlk

Richard Vlk

Specialista on-line marketingu

Richard pracuje v oddělení Internetového marketingu společnosti eBRÁNA, kde se věnuje především problematice SEO a webové analytice spolu se správou a optimalizací PPC kampaní.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑