Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak je důležité mýti dvorního copywritera

Milena Pelikánová | 14. 03. 2016

Jak je důležité mýti dvorního copywritera

Marketing už nefunguje jako dřív. A začínají si to uvědomovat i nejmenší české firmičky. Když chcete dneska prorazit a prodat své zboží, už nestačí říct jen „bílá bělejší, prádlo čistější”.

  1. Za prvé to udělá 9 z 10 vašich konkurentů.
  2. A za druhé vám to nikdo neuvěří.

Lidi už mají těch „kvalit za rozumnou cenu” dost. I klasických prodejních triků. Nehledě na to, že názor už si udělali dávno sami. Mají internet, srovnávače cen a taky spoustu přátel. Můžou si pročíst recenze, udělat předvýběr a ověřit, kde prodávají to či ono levněji.

Hlavně nenápadně...

V dnešní době, abyste se dostali lidem na kobylku, musíte vyvolat emoce a probudit jejich představivost. A samotný prodej odsunout na druhou kolej, jako by to byla ta nejméně důležitá věc na světě. „Jo vy chcete nakoupit? Děkujem, to nemuselo být”.

Proč? No protože pak se stanou vaše texty - vaše značka, váš web zapamatovatelný. Budete jedineční v šedi a nudě vašich konkurentů. Lidé se o vás budou bavit, budou se vracet a nakupování je začne bavit. Nehledě na to, že originální a oblíbené weby vyhledávače milují a upřednostňují je.

Dokážete to? Ve vší úctě myslím, že ne. Napsat o svém produktu, že je takový a makový zvládne každý. Každý, kdo svému byznysu rozumí. Jenže popsat ho tak, aby si zákazník dokázal představit sám sebe, jak ho baví zboží používat. Nebo aby mu text připomněl nějakou příhodu, to už chce fištróna.

Navíc zkuste to napsat ne pro jeden, ale pro 10, 20 nebo 50 produktů! Jó, to není žádnej med. Přesto ale existuje člověk, který to zvládne - váš dvorní copywriter.

Texty pro předního českého výrobce kávy? Tak to chce nejdřív okusit jeho matriál„Texty pro předního českého výrobce kávy? Tak to chce nejdřív okusit jeho materiál…”

Psát umí každý. Ale jak?

Dvorní copywriter není řadový copík. Je to váš osobní pisálek, co pro vás už nějaký ten pátek pracuje, a co se vyzná ve vašem oboru. Češtin je taky jeho kobylek, takže neohrozí důvěru zákazníků ve vaše služby (třeba tím, že napíše mýti copywritera ☺).

Jak vypadá jeho práce? Ukažme si to na fiktivním příkladu prodeje golfových holí. To je dosti specifický sport, jehož pravidla jsou vlastní jen úzké komunitě lidí. Podívejte se, jak dopadl ten samý text 3x jinak:

Text majitele obchodu:
Nabízíme drivery pro začátečníky i pokročilé. Driver je nejdelší hůl a slouží pro dlouhé rány z odpaliště. V našem sortimentu najdete nové modely předních firem za výhodné ceny. Nabídku pro vás pravidelně aktualizujeme…


Text řadového copywritera:
Nabízíme drivery pro profesionální hráče. Najdete u nás aktuálně nejlepší vybavení na trhu. Vyberte si svůj nový driver a hrajte jako slavný Tiger Woods. S výběrem vám rádi pomůžeme a v našem obchodě upravíme driver na míru vaší postavě.


Text vašeho dvorního copywritera:
Shot! Hit! To byla ale raketa! Světový šampion z roku 2015 Tim Burke poslal svůj míček do vzdálenosti 363 metrů. Chcete to taky tak napálit? Nový driver vám v tom pomůže a spoluhráči z flightu budou jen tiše závidět. Odteď už vás na hřišti nic nepřekvapí (snad až na hook na jedničce přímo do lesa).


V této malé ukázce se skrývá velká pravda. Sledujte rozdíly:

  • Majitel e-shopu popsal nabídku a k čemu je produkt dobrý. Good.
  • Řadový copywriter se snažil víc přizpůsobit text cílovce a dodat mu šmrnc + pár prodejních argumentů. Good.
  • Váš dvorní copywriter šel ještě dál. Věděl, že to chce ňákej šok. Něco, s čím se cílovka víc ztotožní. Gůůůůůůůd.

Rozdíl je patrný na první pohled. Řadový copík pracuje primárně s naučenými copy triky a maximálně se odebéře googlit, co by tam asi napsal zajímavého (pokud mu to nedáte v podkladech). Nu což? Tak tam šoupneme slavného Tigera, ne?

Zatímco váš dvorní copywriter tam Tigera nešoupne ani omylem. Tiger totiž momentálně hraje pěknou tužku. A když hraje, tak si podobně jako „Rosa” hnedle něco pochroumá a jako lazar leží dalších pár měsíců. K driverům bude lépe sedět držitel nejdelšího odpalu za rok 2015 Tim Burke. A k tomu pár hlášek typu shot, hit, flight nebo hook, které dokonale odpovídají běžné golfové mluvě.

V eBRÁNĚ máme copywritery, co se naučí rozumět vašemu oboru. A udělají pro to víc, než že jen otevřou Google.„V eBRÁNĚ máme copywritery, co se naučí rozumět vašemu oboru. A udělají pro to víc, než že jen otevřou Google.”

Chtějte znát svého copywritera

Zkrátka copywriter, který s vámi stráví nějaký čas, začne pomalu ale jistě rozumět vašemu oboru. A vo vo vo tom to je. Začne psát mnohem lepší texty, než kdokoliv jiný. Texty, které pobaví, poučí a ve finále i prodají. Nenápadně a nenásilně. A díky tomu bude růst i vaše renomé a základna fanoušků. Lidi se k vám budou rádi vracet a utrácet.

Kolik za to všechno?

Teď si možná říkáte, že práce takového copíka bude stát pěknou dardu. Ano, možná je to seniorní člověk, který si za svou práci vezme víc. Díky svým znalostem ale napíše texty rychleji a ty budou mít mnohem větší dosah a potenciál, takže investice se vám mnohonásobně vrátí. Zkuste to třeba na nejlukrativnějším zboží, co máte, a uvidíte sami.

Abyste ze svého zboží udělali mňamku, doporučujeme:

  • LEVEL 1: Najměte si copíka a dejte mu tak dobré podklady, jak to jen jde (nikdo z prdu kuličku neudělá a omáčku vám přidá leda tak babička při nedělním obědě).

  • LEVEL 2: Chtějte znát jeho jméno a chtějte, aby pro vás od teď psal jen on.

  • LEVEL 3: Sledujte, jak jsou vaše texty den ode dne lepší. A jak se sypou love.

Texty pro nadšence do army a military? To chce řádnou průpravu„Texty pro nadšence do army a military? To chce řádnou průpravu."

Troufnete si vystoupit z davu?

V eBRÁNĚ máme celou bandu copíků, co vám pomůžou vytvořit jedinečné a zapamatovatelné texty. S nimi můžete jedině získat! Vždyť kdo z vašich konkurentů je má? A jak jinak dosáhnout úspěchu, než přijít s něčím originálním? Řekněte nám proto rychle, v jakém oboru pracujete, a my vám najdeme toho nejlepšího pisálka.

Spolu se můžeme mrknout na tyto obory:

Něco pro pány:

  • military
  • rybaření, outdoor
  • golf
  • káva

Něco pro dámy:

  • květiny, zahrada
  • bytový design
  • plastická chirurgie
  • estetická dermatologie

Řekněte nám, v jakém oboru pracujete, najdeme vám zkušeného copíka

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kliknutím na “Odeslat” souhlasíte s tím, že Vaše osobní údaje budou uchovány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů a použity pro veškeré potřebné účely společnosti eBRÁNA, s.r.o.

Milena Pelikánová

Milena Pelikánová

Copywriterka

Pokud je obsah král, tak Milena je jeho královnou - alespoň tady u nás v eBRÁNĚ, kde několik let vedla oddělení content marketingu. Teď je čistokrevnou copywriterkou a našla se i v e-mail marketingu. Ráda pracuje s klienty, kteří se nebojí jít proti proudu. Jak sama říká: „Ty nejlepší výsledky vznikají tehdy, když na chvíli zapomenete na pravidla.“

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑