Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Jak dostat lidi do vašeho podniku, aniž by se museli zvednout od počítače?

Jan Fridrich | 15. 01. 2013

Jak dostat lidi do vašeho podniku, aniž by se museli zvednout od počítače?

Dejme tomu, že provozujete restauraci, bar, hotel, penzion, obchod, zdravotnické zařízení anebo jakoukoli jinou firmu, jejíž prostory si zaslouží být viděny. Nechtěli byste, aby si je prohlédlo co nejvíc lidí? Aby si řekli: „To je krása! Tady bych se chtěl ubytovat, najíst, napít…“ Anebo „Tady do té firmy bych chtěl jezdit na obchodní jednání!“ Určitě byste o to stáli. Moderní informační technologie skýtají možnosti, jak tuto sebeprezentační touhu naplnit!

Když se zeptáte podnikatelů, proč mají webové stránky, většinou odpovědí: „Abychom toho víc prodali.“ Někdy ale jejich odpověď také zní: „Abychom prezentovali svou firmu.“ Jsou to přitom spojité nádoby. Čím lépe se umíte prezentovat, tím větší je pravděpodobnost, že toho víc prodáte. V některých oborech je přitom extrémně žádoucí představit přímo prostory, v nichž podnikáte. Platí to zejména pro pohostinství či ubytovací služby. Dokážete-li uživatelům již na webu ukázat pokoje či restauraci v tom nejlepší světle, snáze je přimějete k návštěvě. Jakou formu prezentace firemních prostor ale zvolit, aby byl efekt co největší?

Nemučte uživatele epickým popisem!

Asi tím nejméně účinným nástrojem prezentace firemních prostor je prostý text. Ano, můžete svůj podnik popsat slovy. Ale komu tím prospějete? Vzpomeňte si na Jiráska – bavilo vás číst jeho několikastránkové popisy? Nebavilo. Návštěvníky vašich stránek to taky bavit nebude. Tím nechceme říct, že byste na text měli zcela rezignovat. Text se výborně hodí k tomu, aby vypíchl ty nejzásadnější věci, upozornil na ty největší zajímavosti. Pro detailní zobrazení interiérů i exteriérů však existují vhodnější prostředky.

Dobrá fotka rozhodně nic nepokazí

Fotografie jsou skvělá věc. Zvlášť pokud k jejich výrobě využijete služeb profesionálního fotografa s kvalitní technikou. Dobře nasvícené a naaranžované prostory se pak mohou pro webové návštěvníky stát hotovým uměleckým zážitkem. K jejich velkým výhodám patří také to, že si je člověk může prohlížet, jak dlouho chce. Co však ani fotografie nedokáže, to je schopnost zobrazit prostorové vztahy.

Více než statická fotka Kvalitní fotkou to začíná

Klasický videospot? Trochu těžkopádné, nemyslíte?

Prostřednictvím klasického videospotu můžete ukázat celou svou firmu od vstupního vestibulu až po ten nezapadlejší kamrlík. Když si dáte záležet, budou na videu patrné i všechny prostorové vztahy a vůbec každá drobnost, která vás napadne. Má to však jeden háček. Uživatel je zcela odkázán na to, jakým způsobem mu firemní prostory představujete. Nemůže si volit tempo ani směr prohlídky, nemůže si přiblížit detaily, které ho zaujaly. A to ho pravděpodobně trochu otráví. Video se prostě hodí spíš k jiným účelům.

Virtuální prohlídka, ke konverzi pobídka!

Nejpokročilejší, nejpřesnější a také uživatelsky nejatraktivnější metodu zobrazení firemních prostor představuje to, čemu se říká „virtuální prohlídka“. Ta je sice také založená na digitálních „pohyblivých obrázcích“, od klasického videa se však v několika důležitých ohledech liší.

Virtuální prohlídka tak trochu připomíná počítačovou 3D hru. Uživatel se ocitne uprostřed digitálně nasnímané místnosti a následně si může sám vybrat, co podnikne. Může se otáčet kolem svislé osy doprava či doleva. A to o rovných 360° – zkrátka kolem dokola. Může se také dívat pod nohy či vzhůru (rádius je 180°). Když ho nějaký objekt zaujme, snadno si ho přiblíží. A když celou místnost prozkoumá, přesune se do další místnosti – přesně jako v počítačové hře.

Tento způsob prezentace firemních prostor je pro návštěvníky webu velmi zábavný, neboť je interaktivní, a pokud jej na svých stránkách použijete, automaticky získáte v jejich hodnocení pár plusových bodů. To ale není vše. Umístěním virtuální prohlídky na svém webu dáváte ostatním jasně na srozuměnou, že nemáte co skrývat a vaše důvěryhodnost tím radikálně narůstá. A konečně, pokud jsou vaše firemní prostory skutečně zajímavé a necháte-li si je nasnímat firemní profesionální technikou, stává se z virtuální prohlídky silný nástroj, jak přimět lidi ke skutečné návštěvě.

Udělej si sám

Virtuální prohlídku si můžete, když na to přijde, udělat i doma na koleně. Výsledek nejspíš nebude tak působivý jako od profesionální firmy, ale svůj účel splní. Pokud se ovšem budete držet našeho návodu.

Co budete potřebovat?

Základní výbava na focení Softwarové vybavení pro spojení a úpravu fotek
  • zrcadlový fotoaparát s možností výměny objektivu
  • objektiv typu Fisheye neboli rybí oko
  • stativ
  • panoramatická hlava
  • program na spojení panoramat - např. Kolor AutoPanoGiga, Panorama Maker, ...
  • program na úpravu obrázků - např. Adobe Photoshop
  • program na vytvoření virtuální procházky - např. Kolor Panotour, Krpano, ...

Zrcadlovka, objektiv rybí oko, panoramatická hlava Zrcadlový fotoaparát - objektiv fisheye - panoramatická hlava

Vybavení máte, takže s chutí do toho! Doporučujeme začít s těmi největšími prostory, protože čím menší místnost, tím větší náročnost. Místnost ukliďte a naaranžujte vše tak, jak to chcete mít. Je-li místnost dostatečně osvětlena přirozeným denním světlem (nesmí být moc ostré), máte o starost méně. Jinak je třeba provést nasvícení, nejlépe světlem, které je pro daný prostor typické (lustr, lampička, …). Pamatujte, že každý prostor působí lépe, jsou-li v něm lidé – takže je nevyhánějte ze záběru, naopak se do něj snažte nějaké dostat. Před začátkem snímání si udělejte pár zkušebních fotografií, na nichž si nastavíte fotoaparát. Pro vyšší kvalitu snímků doporučujeme fotit v HDR. Focení si rozdělte do několika etap. Nejdříve se fotí spodní část místnosti, cca od poloviny výšky dolů (stativ v záběru nevadí, pak se vyretušuje). Fotí se krok za krokem dle panoramatické hlavy zhruba 12 fotek, víc není třeba. Obdobně nasnímáte i horní část místnosti. Na závěr vyfotíte přímo strop a podlahu – a tu fyzicky náročnější část práce máte za sebou...

Ukázka software pro tvorbu virtuální prohlídky Ukázka software pro tvorbu virtuální prohlídky 

Následuje softwarové zpracování nafoceného materiálu. V programu na “slepení” (v angličtině stiching) slepíte snímky dohromady a vytvoříte sférickou panorama fotku. Software na úpravu obrázků (např. Adobe Photoshop) vám následně pomůže zahladit nepřesnosti a „zuby“ (velmi nepříjemné jsou z tohoto hlediska dlaždicové podlahy a stropy). Po úpravě všech místností přejdete do programu na vytváření virtuálních procházek, kde si jednoduše naklikáte cestu a poté již můžete nahrát vzniklou prezentace na FTP vašich stránek a vložit do obsahu. Jednoduché, ne?

Jan Fridrich

Jan Fridrich

Fotograf, kameraman, střihač

Honza původně nastoupil jako posila marketingového oddělení eBRÁNA, postupně ale přenesl těžiště svojí práce do Multimediálního studia eBRÁNA, kde působil necelý rok - do května 2013.

Další články autora:


Jan Fridrich

Jan Fridrich

Fotograf, kameraman, střihač

Honza původně nastoupil jako posila marketingového oddělení eBRÁNA, postupně ale přenesl těžiště svojí práce do Multimediálního studia eBRÁNA, kde působil necelý rok - do května 2013.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑