Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Facebook se ještě víc otevřel menším firmám: Zrušil nesmyslná omezení týkající se soutěží

Aneta Doleželová | 29. 08. 2013

Facebook  se ještě víc otevřel menším firmám: Zrušil nesmyslná omezení týkající se soutěží

Úterý 27. 8. 2013 si za důležitý milník mohou na svém Timeline profilu označit hlavně malé firmy, kterým dosavadní pravidla znesnadňovala pořádat soutěže na Facebooku. Největší sociální síť současnosti totiž úterním prohlášením zrušila většinu striktních omezení, která se na tuto oblast vztahovala. Soutěž může nově probíhat přímo na firemní facebookové stránce, finančně náročné aplikace tak už nejsou podmínkou. Facebookové soutěže, které přilákají fanoušky, tak nyní mohou snadno pořádat všechny firmy bez ohledu na velikost.

Jásají hlavně menší firmy

„Soutěže na Facebooku mohou probíhat pouze ve formě aplikací.“
„Na Facebooku nelze vyhlašovat výsledky soutěže.“
„K registraci či samotnému soutěžení nelze použít žádné funkce Facebooku.“

To jsou původní pravidla, která ještě donedávna svazovala ruce firmám, které si nemohly dovolit nákladnou tvorbu facebookových aplikací. Slušnou zásobu neslušných slov měli na konto soutěžních pravidel připravenou i marketéři, kteří Facebooku vytýkali přílišnou zkostnatělost.

Zkrátka a dobře pravidla byla ještě nedávno přísná, pak se něco stalo a my si nyní můžeme dopřát i takový luxus:

  • soutěže mohou nyní probíhat přímo na facebookových stránkách i bez speciální aplikace (používat soutěžní aplikaci však lze nadále)
  • soutěžní mechanismus může využívat vybraných funkcí Facebooku (je tedy dovoleno postavit soutěž na lajkování či komentování příspěvku, postování příspěvků na firemní zeď nebo psaní odpovědí do zpráv)

Co Facebook zatím nepovolil

  • soutěž nemůže probíhat na osobním profilu, ale výhradně na firemní facebookové stránce
  • podmínky soutěže nesmí vyžadovat lajknutí firemního profilu
  • pořadatelé soutěže nemůžou uživatele označovat na fotografiích, kde nejsou vyobrazeni (ani je k tomu jakkoli vyzývat)
  • princip soutěže nesmí být založen na sdílení obsahu na profil uživatele či jeho přátel

Ještě nedávno se facebookové soutěže odehrávaly pouze v prostředí aplikací Ještě nedávno se facebookové soutěže odehrávaly pouze v prostředí aplikací

Vyplňte alternativní text Nyní mohou probíhat přímo na facebookových stránkách

Uvolnění pravidel tak firmám otevírá zcela jiné možnosti, jak rozjet facebookovou soutěž, a to v podstatě zadarmo. Poměrně drahé soutěžní aplikace se tak s největší pravděpodobností stanou výsadou velkých firem či společností, které chtějí své fanoušky potěšit „pěknou a propracovanou“ soutěží.

O tom, jak postupovat při přípravě a realizaci firemní facebookové soutěže si můžete přečíst v článku Zuzky Brožové Využíváte potenciál firemní facebookové stránky dostatečně? Uspořádejte soutěž!

Co tím asi Facebook sleduje a jak změny využít?

Facebook své rozhodnutí vysvětluje tím, „že chce podnikům všech velikostí usnadnit způsob, jak se propagovat na této sociální síti." Menším společnostem s omezeným budgetem se tak naskytuje zajímavá možnost, jak přilákat nové fanoušky a zabavit ty stávající. Zcela přirozeně se očekává, že firmy budou chtít pro svou soutěž nadchnout co největší množství lidí, ti se však o soutěži musí nejdříve dozvědět. A právě tady už se nabízí placená služba zviditelňování příspěvků v News Feedu, kterou Facebook poskytuje.

I když změnu chápeme vesměs pozitivně, musíme se však už dopředu obrnit trpělivostí proti zprávám typu: „Olajkuj mi fotku do soutěže. Prosím, prosím, smutně koukám.“ Notoričtí soutěživci tímto prostě dostávají zelenou a firmy si tak musí vybrat, jestli uspořádají jednoduchou soutěž, na kterou nachytají spoustu dále nezainteresovaných lidí, nebo vymyslí propracovaný soutěžní systém pro skutečné srdcaře, kteří mají pro značku opravdový význam. Tak uvidíme…

Aneta Doleželová

Aneta Doleželová

Creative copywriter

Aneta je členkou nově vzniklého týmu eBRÁNA Creative. Kromě psaní webových textů se podílí na tvorbě digitálních kampaní a social media strategií. Souběžně je také studentkou marketingové komunikace ve Zlíně.

Další články autora:


Aneta Doleželová

Aneta Doležalová

Creative copywriter

Aneta je členkou nově vzniklého týmu eBRÁNA Creative. Kromě psaní webových textů se podílí na tvorbě digitálních kampaní a social media strategií. Souběžně je také studentkou marketingové komunikace ve Zlíně.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑