Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Efektivita firmy vs. firemní kultura: 3 čísla, která stojí za to vidět

Martin Semerád | 01. 10. 2014

Efektivita firmy vs. firemní kultura: 3 čísla, která stojí za to vidět

Na konci roku 2013 provedl Institut firemní komunikace průzkum, který zkoumal angažovanost pracovníků českých firem. Tady jsou výsledky:

73 % zaměstnanců se pro vás nepřetrhne. A není to proto, že by byli líní.
52 % neangažovaných s vámi jako se zaměstnavatelem nepočítá. A to i přesto, že je jejich práce baví.
27 % lidí vaší firmou žije. To proto, že s nimi možná mluvíte víc než s ostatními.

Tvrdá data a ještě tvrdší realita

Taková čísla nutí k zamyšlení. A to hlavně nad komunikací ve firmách. Z výzkumu totiž vyplývá, že právě ona ovlivňuje, jak moc se pracovníci zapojují do dění ve firmě . Ti informovaní často přichází s novými nápady a mnohdy pracují i nad rámec.

Pak jsou tu ale i ti, kteří by pracovali s podobným nasazením, ale nemohou. Nikdo jim totiž neříká o plánech, vizích a mnohdy ani o aktuálních věcech, které hýbou podnikem. Smutné, že takových lidí je podle výzkumu 73 %.

Ve firmách, které nemluví, chybí nadšení a zápal

Čím víc své kolegy vtáhnete do dění, tím lepší práci budou odvádět. Mluvte se svými lidmi o tom, co se v podniku děje, jak se mu daří, jak k tomu přispívají. Podělte se s nimi o příběh firmy a oni ho začnou žít s vámi.

5 věcí, které stojí za to sdílet:

  1. Know-how. S dobrým postřehem či zajímavostí z konference může přijít kdokoli. Když budou mít zaměstnanci prostor šířit know-how mezi kolegy, můžete ušetřit slušné peníze za vzdělávání.
  2. Výsledky jednotlivých oddělení. Když pracovníci vědí, co se děje v kancelářích vedle, lépe pochopí, jak funguje celá firma. Dejte jim možnost informovat ostatní o úspěších nebo zásadních milnících, které jejich oddělení potkaly.
  3. Nápady a zpětnou vazbu. Vyvíjíte nový produkt? Mouchy můžete vychytat dříve, než ho vypustíte ven. Stačí se zeptat svých zaměstnanců. Taková otevřená diskuze mnohdy přinese víc než 3hodinová porada.
  4. Hot news. Tiskárna v 1. patře nefunguje? Firma se dnes zavírá o něco dřív? O takových věcech by měli zaměstnanci vědět.
  5. Čistě formální zprávy. Dobrý tým poznáte tak, že se v něm nemluví jen o práci.

Zřídili jsme firemní sociální síť

110 pracovníků. 22 oddělení. 1 tým. To je eBRÁNA. Hledali jsme prostředí, ve kterém se všechny informace šíří bleskovou rychlostí. E-mail, nástěnky a sdílené dokumenty na to byly krátké. A tak jsme vytvořili vlastní sociální síť .

Funguje to podobně jako na Facebooku

Zaměstnanci mají svou „Zeď“, na které vidí, co právě koluje firmou. Všichni mají možnost přidávat krátká sdělení či delší články a ostatní je mohou v reálném čase komentovat. Právě díky interaktivitě se nám do dění ve firmě podařilo vtáhnout daleko více zaměstnanců, než tomu bylo předtím.

Každý den si přes vlastní síť předáváme know-how, horké novinky nebo interní nařízení. Je to rychlejší než hromadný e-mail, nezahlcuje to schránku a všechny informace se v historii snadno se dohledávají.

Ve firemní sociální síti je prostor na formální články i osobní příspěvkyVe firemní sociální síti je prostor na formální články i osobní příspěvky

Sociální sítě lidi sbližují. Stejně jako ta naše

Je nás 110 a tým se neustále rozrůstá. Aby bylo jasno, kdo je kdo, založili jsme každému pracovníkovi osobní profil:

  • sehnat kontakt na kolegu je tak záležitost pěti vteřin
  • systém automaticky upozorní a představí nového zaměstnance
  • každý si může nastavit upozornění na narozeniny svého spolupracovníka

Je jenom na vás, kolik toho o sobě chcete kolegům říct. Je jenom na vás, kolik toho o sobě chcete kolegům říct

Díky sociální síti se podstatně zrychlily firemní procesy a prospělo to i kolektivu. Ve firmě je najednou víc nápadů a také jsme se víc poznali .

Myslíte, že by to u vás fungovalo taky? Ozvěte se nám. Probereme, jak to u vás ve firmě chodí, a navrhneme vám vlastní sociální síť.


eBRÁNA system pomáhá organizovat firmu

Využijte ho jako firemní sociální síť

  • Nástěnka - vložíte krátký příspěvek a kdokoli ho může komentovat a lajkovat
  • Články - pro delší zprávy kolegům
  • Profil - narozeniny, koníčky, pracovní zařazení a další personálie
  • Kontaky - všechna telefonní čísla a e-maily na kolegy na jednom místě
  • Rezervace - sdílejte si firemní zdroje snadno

Zvládáte řídit firemní projekty s chladnou hlavou?

Podívejte se na nabídku dalších funkcí eBRÁNA systemu.

Martin Semerád

Martin Semerád

Jednatel a náš vývojový guru

Martin je jedním ze dvou spoluzakladatelů společnosti eBRÁNA. Řadu let řídil výrobní oddělení, od roku 2013 tuto funkci předal a naplno se soustředí na vývoj nových softwarových produktů. eBRÁNA je jeho láska na celý život :)

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑