Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

Duchovní cesta k harmonii a věčnému štěstí vede přes integrovanou on-line strategii

Karel Michálek, Marco Hrabinský | 30. 04. 2014

Duchovní cesta k harmonii a věčnému štěstí vede přes integrovanou on-line strategii

Nekonečné optimalizace stránek, reklamy ve vyhledávačích, vlastní firemní stránka na Facebooku, affiliate programy, pravidelné příspěvky na blogu, bannery, e-booky, videa na YouTube. Není toho trochu moc na jednoho člověka? Každý z nás musí jednoho dne učinit rozhodnutí o tom, jaké priority přiřadí jednotlivým aktivitám spojeným s on-line marketingem. Jak ale vytvořit konzistentní a dlouhodobě efektivní integrovanou on-line strategii a nezbláznit se z toho? Následujte učení velkého guru v umění obsahového marketingu, které jsme převzali z internetového portálu MOZ.

1. Nahlédněte do nitra své společnosti a ptejte se

Bez správně zvolené strategie je každá koruna investovaná do marketingu jako náhodně zvolené číslo ve sportce. Pořád ta samá písnička. Proto prvním krokem, který povede k efektivnímu cíli, je tedy pochopení toho, jak vůbec marketing zapadá do vaší společnosti.

Začněte tím, že vstanete od stolu a půjdete se zeptat obchodního manažera, jaké produkty nejvíce vaše zákazníky zajímají. Na marketingovém oddělení se pobavíte o dosavadních investicích do on-line i off-line kanálů. A nakonec se zastavíte za vaší milou paní účetní s otázkou, jestli náhodou jako firma nemáte problém s cash-flow.

Díky tomu získáte ucelený obraz o všech odděleních ve firmě, ujasníte si priority a budete přesně vědět, na co se ve strategii zaměřit. Ideální je si to všechno shrnout do jednoduché SWOTky.

2. Pojmenujte svůj problém a určete si jasný cíl

Jakmile zjistíte, jak na tom vaše firma je, můžete se vrhnout na marketingovou strategii. Nejdříve se pokuste jasně definovat problém, který vás sužuje nejvíce, a stěžejní cíle, kterých chcete dosáhnout. Smyslem není roztrhat se na kusy. Zaměřte se tedy na pár velkých a důležitých cílů s ohledem na to, co jste zjistili při návštěvě kolegů v prvním kroku.

Jako příklad si vezměme jednu malou fiktivní společnost, která se rozhodne vstoupit do světa on-line marketingu. Cíl je jasný – zvýšit počet poptávek. A problém? Neví jak na to.

Definování problému vypadá následovně. „Abychom i nadále udrželi růst naší firmy, bude nutné objevit další metody, které by zvýšily náš podíl na trhu. Tyto metody musí být efektivní pro naši cílovou skupinu a musí zaručit větší prodej. Navíc chceme mít investice do marketingu pod kontrolou.“

Modelové řešení situace by mohlo vypadat třeba takto:

  1. Vyberte všechny možné, ale vhodné, marketingové kanály, které zajistí více poptávek.
  2. Na základě vybraných kanálů zvolte strategii, jak je využívat a jaké cíle (KPI) si pro jednotlivé kanály stanovit.
  3. Jasně si určete, kolik času a peněz můžete investovat do marketingu v budoucnu.

Pokud jste v minulosti do marketingu již nějaké peníze investovali, nezapomeňte zhodnotit, jaké kanály měly pro vaše podnikání skutečný přínos.

Cyklus řešení problému
A jak vypadá celý cyklus řešení problému? Od podrobného definování problému je už jen krůček k sestrojení účinného plánu. Následuje jeho pečlivá implementace a nesmí se zapomenout ani na závěrečné zhodnocení - a právě tak budeme postupovat i my.
Zdroj:
http://moz.com/blog/integrated-online-marketing-strategy?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+MozBlog+(Moz+Blog)

3. Pro svou cestu vyberte ty správné marketingové kanály

Právě teď je správný čas k tomu, abyste na základě zhodnocení situace ve firmě a dle vytyčených cílů určili, na které marketingové kanály budete mít energii se zaměřit. Jako příklad si opět vezmeme naši fiktivní společnost. Chceme zvýšit prodej, nemáme žádnou on-line marketingovou základnu a potřebujeme takové marketingové nástroje, které nám ihned poskytnou zpětnou vazbu.

Doporučením v tomto případě je svěřit své investice placeným kanálům, jako je reklama ve vyhledávačích nebo display bannerová reklama. Samozřejmě, že ideálním případem by byla skvělá obsahová strategie nebo jiné dlouhodobé marketingové aktivity jako SEO či kvalitní copywriting, v současné době však na to nemáme dostatečné prostředky.

4. Nasměrujte své marketingové nástroje ke správnému cíli

Pokud jste správně zvolili marketingové nástroje, které jdou ruku v ruce s cílem společnosti, je čas zadat jim přesné úkoly, které mají splnit.

Například pro PPC reklamu ve vyhledávači by dílčí úkoly vypadaly takto:

  1. Nahlédněte ke konkurenci. Jaké typy inzerátů nejčastěji využívá? Pro která klíčová slova jsou inzeráty optimalizovány? Jak jsou vystavěny vstupní stránky?
  2. Dejte dohromady jasnou hierarchii klíčových slov. Otestujte různé typy inzerátů a vyzkoušejte různé texty inzerátů. A nezapomeňte se zaměřit na kvalitu vstupních stránek.

5. Vytvořte to nejlepší zadání a rozdejte úkoly

Stručně, srozumitelně a správně formulované zadání vám může ušetřit spoustu času a peněz. Bohužel není otázkou jednoho dopoledne a nezvládne ho vytvořit každý. Když to ale zvládnete, budete vždy vědět, jestli jste pomocí vybraných marketingových kanálů dosáhli cíle a jak se máte v dané chvíli zachovat.

Jakmile je zadání na světě, dejte dohromady tým lidí a každému zadejte jasný úkol, přidělte kompetence a nechce ho pracovat, pokud nemáte k dispozici tým lidí najděte si agenturu, která vám pomůže.

6. Analyzujte, vyhodnocujte a hledejte nový směr

Jakmile je kanál spuštěn a získali jste dostatečné množství dat k analýze, je důležité zhodnotit, zda naplnil naše představy a cíle. Mnohem důležitější je však to, jestli má potenciál k růstu vzhledem k jeho dosavadním výkonům.

Rozhodně není dobré opomenout pravidelně a strategicky hodnotit výsledky jednotlivých úkolů. Pokud zjištění nejsou uspokojivá, je nutné postup přehodnotit. Zároveň je důležité vystihnout ten správný moment k zahájení dalších marketingových aktivit, které v minulosti třeba nehrály tak významnou roli.

Marco Hrabinský

Marco Hrabinský

Stážista

Marco, student Univerzity Hradec Králové, absolvoval svou tříměsíční stáž ve společnosti eBRÁNA na marketingovém oddělení. Kromě magazínu pomáhal také s marketingovými výzkumy a tvorbou mailingových databází.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑