Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

5 prvků, které jsou návštěvníkům vašeho webu ukradené

Lukáš Těžký | 13. 03. 2013

5 prvků, které jsou návštěvníkům vašeho webu ukradené

Některých prvků na webu by se měli jejich majitelé vyvarovat. Z jednoduchého důvodu. Čím víckrát naštvete svého potenciálního zákazníka zbytečnostmi na webu, tím víc klacků mu tím házíte pod nohy. Ochota zákazníka o hozené klacky zakopávat je poměrně nízká. Online konkurence je dnes obrovská, a tak zákazník raději odejde na jiný web, kde tolik zakopávat nebude. A jak je na tom váš web?

Jaké jsou nejčastější zbytečnosti, které se na webech objevují?

1. Majitel webu se chce zavděčit svým obchodním partnerům.

Upřímně, kolikrát jste na cizím webu klikli na logo „partnera“, ať už v postranním sloupci nebo v patičce? Samozřejmě pokud to logo nebylo vaše. Je pochopitelné, že sponzor libovolné akce chce umístit své logo na web, kde se tímto sponzorstvím může pochlubit. Ale bavme se o komerčních webech, kterých je většina. Tam umístění loga spolupracující firmy žádný zázrak nepřinese. Ani vám, ani vašemu obchodnímu partnerovi.

Důkaz, jak málo se kliká na partnerská loga:

Důkaz, jak málo se kliká na partnerská loga  Pokud chcete své obchodní partnery prezentovat na webu, založte jim speciální sekci „Spolupracujeme“ nebo „Partneři“. Nevkládejte jejich loga tam, kde potřebujete prezentovat a prodávat svoje produkty a služby.

Moje první rada zní: Partner s logem na webu nenaplní potřebu.


2. Majitel webu nutně potřeboval umístit banner, ale na webu už nebylo místo. Tak jej umístil mimo layout.

Jeden z oblíbených klacků pod nohama jsou bannery, bannery, bannery, … Lidé chtějí primárně vaše produkty, pro které na web přišli. Pojďme tedy bannerům naproti grafickým znázorněním jejich fungování.

Zkrátka neprezentujte vysavač tam, kde chce zákazník kuchyňský robot, a neutrácejte zbytečně peníze za tvorbu bannerů po stranách svého webu. Jednoduchý odkaz přinese lepší výsledky.

Moje druhá rada proto zní: Než banner, odkaz raději. Neztratíš v klienta naději.

3. Majitel webu měl silné nutkání napsat něco o své firmě, ale na úvodní stranu se toho textu moc nevešlo.

Nejklasičtější odkaz na úvodních stranách webů je? Více o nás.

Z pohledu zákazníka: přečtete si nejdřív o firmě (jací jsou zaměstnanci, jak vypadá ředitel, kolik byl jejich loňský obrat, …) nebo si v první řadě zobrazíte nabídku a teprve potom (a to jen možná) si zobrazíte informace o firmě? Jestli chcete primárně nabídku, tak to se řadíte k většině návštěvníků webů. O nejoblíbenějších položkách webu se dočtete v jednom z minulých článků Už vidím hlavičku, maminko, zatlačte. Dnes budu pokračovat o těch nepopulárních.

Jak nefunguje "Více o firmě"? 

Moje třetí rada proto zní: „Více o nás“ na stránce není firmy zachránce.

4. Majitel webu si založil firemní Facebook profil.

A jak to tak bývá, chtěl by získat fanoušky. Když už přišli na jeho web, tak by přece měli přejít na jeho Facebook a stát se jeho fanoušky. Logická otázka je „Proč by to měli dělat“?

Zkusil jsem vytvořit skládačku z odkazů na Facebookové profily na několika webech. Za povšimnutí stojí naprostý nezájem návštěvníků o tato tlačítka:

Jak se kliká na Facebookové profily

Netlačte Facebook na webu tolik. Vaše návštěvníky to nezajímá. Chcete-li „dělat Facebook“, dělejte to na Facebooku.

Moje čtvrtá rada proto zní: Na webu Facebook tlačítko není štěstí rovnítko.

5. Majitel webu nemá jasno v cíli webu.

Sedět na dvou židlích nikdy moc dobře nefungovalo. A na webu to platí taky. Pokud nemáte jasně danou cílovou skupinu (víc k tomuto tématu najdete v článku Poznejte perfektně uživatele svého webu), tak nebudete dobře prodávat. Prodáváte podlahy? Tak na webu napište, že prodáváte podlahy. A pište to pro ty, kteří podlahy kupovat chtějí. A nepodsouvejte jim informaci, která jim je ukradená. Třeba, že umíte pronajmout mašinu, na které ty podlahy lakujete. Kolik z těch lidí, kteří chtěli podlahu, by si zapůjčilo mašinu na lakování, oproti těm, kteří zkrátka přijdou a koupí podlahu?

A nemusí se jednat pouze o podlahy:

Na banner k realitnímu SW lidi hledající bydlení klikat asi nebudou Na banner s nabídkou realitního software směřovaly 4 z celkových 1 747 kliků. Důvod je jednoduchý, na portál chodí koncoví uživatelé, kteří hledají nemovitosti (podlahu). Zájemců o software (lakovací mašinu) je minimum. Na tomto webu by daleko víc uspěl banner s nějakou nabídkou realit. Třeba sponzorovaná nabídka měsíce pro nějakého developera.

Moje poslední rada proto zní: Ujasněte cíle, je to jenom chvíle. Nebojte se měřit, statistikám věřit. Změny dobré aplikujte a klienta respektujte.

Lukáš Těžký

Lukáš Těžký

Specialista online marketingu

Lukáš působil jako Account Manager v týmu se ziskem 2 zlatých příček v soutěži WebTop100. Poté vedl intenzivní tréninkový program pro nové obchodní manažery. Nyní poskytuje péči klíčovým zakázkám v oddělení Online marketingu.

Další články autora:


Lukáš Těžký

Lukáš Těžký

Ředitel online marketingu

Lukáš působil jako Account Manager v týmu se ziskem 2 zlatých příček v soutěži WebTop100. Poté vedl intenzivní tréninkový program pro nové obchodní manažery. Nyní poskytuje péči klíčovým zakázkám v oddělení Internetového marketingu.


© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑