Magazín

Zpět na všechny články Magazínu

11 hříchů internetového marketingu

Karel Borovička | 17. 05. 2011

11 hříchů internetového marketingu

 Guru Avinash Kaushik sepsal 11 digitálních marketingových "zločinů proti lidskosti". Přiblížím Vám je s ohledem na naše zkušenosti.

1. Neinvestujete 15% měsíčního marketingového rozpočtu do testování nových kanálů, technik nebo nápadů.

Lidé jsou pohodlní, je jednoduché nacpat peníze do několika placených katalogů, rozjet PPC kampaně na AdWords nebo "nově" na Facebooku. Co takhle udělat si srandu z konkurence? Nebo natočit super video, jako loupač jablek Pepa:

2. Nemáte použitelnou rychlou mobilní verzi svého webu.

Na světě je přece přes 5 miliard mobilních telefonů a polovina nových připojení k internetu je mobilních.

3. Trváte na přílišném užívání flashe.

Flashe se dlouho načítají, nejsou přátelské k mobilům a flashové intro na stánce vyloženě obtěžuje.

4. Investujete peníze do kampaní, které neumíte zpeněžit.

Napíšete super PR článek na novinky.cz, dostanete tam dokonce odkaz na web, přivedete lidi a … NIC? A přivedli jste člověka na správnou stránku? Odpovídá stránka očekávání návštěvníka podle Vašeho PR článku? Neslíbili jste tam například slevu 30% a "zapomněli" to pak uvést i na svém webu? Nebo neinzerujete v PPC kampani produkt, který už jste vyprodali? To je pouze pár příkladů zbytečné práce a nákladů.

5. Nemáte známé, co píší blogy.

80% vyhledávání na internetu má za cíl získat informaci nebo pobavit, pouze kolem 10% vyhledávání má za cíl něco koupit popřípadě poptat. Také se ví, že existuje nákupní cyklus: začíná vyvoláním zájmu, pokračuje průzkumem terénu a končí nákupem. Dnes je potřeba být již na začátku tohoto cyklu, zaujmout lidi, dodat jim informace a vlastní pohled na to, co hledají. Zkrátka začít je přesvědčovat na začátku nákupního cyklu a dovést je k sobě i na jeho konci. A právě k tomu slouží blogy. Fungují samozřejmě ale jen ty, které opravdu poskytují informace a jsou schopné s návštěvníky komunikovat.

6. Na Twitteru a Facebooku jen "vyřváváte".

Sociální sítě jsou především o komunikaci. Pokud nejste schopní podávat užitečné informace, přijímat kritiku a obratem odpovídat lidem na jejich podněty, tak se vůbec nemusíte snažit. Dobrým příkladem je Vodafone na Twitteru – ten se používá i místo telefonních operátorů. Podívejte se na poslední konverzace – http://twitter.com/#!/Vodafone_CZ.

7. Vaše SEO strategií je sledování pozic slov, nakupování linků, SEO lišt a starých domén.

Jedna z prvních otázek našich klientů bývá, zda bude jejich web první na seznamu na slovo XY? Výstižnou odpověď na podobné otázky má český SEO specialista Marek Prokop: "A proč by měl být?" Zkrátka SEO není o pozicích, ale o tom, jak přesvědčit, že náš web je tou nejlepší odpovědí na dotaz. (opět Marek Prokop). Mimochodem, 1/3 firem v ČR neví, co je SEO.

8. Nerespektujete základní 10/90 pravidlo internetového úspěchu.

Zdrojem úspěchu webu jsou vzdělaní lidé, a proto je potřeba investovat právě do nich a do jejich práce. Zajistěte jim přístup k dobrým analytickým nástrojům jako je Google Analytics, CrazyEgg, Google Insights a další. A vedle toho investujte do systému. Pravidlo internetového úspěchu říká: "Máš-li k dispozici 100$, investuj 90$ do lidí a 10$ do systému.

Více na http://www.kaushik.net/avinash/2006/05/the-10-90-rule-for-magnificient-web-analytics-success.html

9. Rozhodujete a realizujete opatření bez zavedeného měření výkonu webu.

Kdo neměří, ten neřídí. V Čechách je základem Google Analytics, který je zcela zdarma.

10. Měříte úspěch "lamerskými" metrikami.

Doba, kdy se měřilo pageviews nebo míra prokliků a impresí, je pryč. Stejně tak jsou zbytečné počty Twitter foloowerů nebo Facebook fanoušků. Potřebné je měřit příjmy webu, loajalitu návštěvníků či nakupujících, jak Vám napomáhají šířit Vaše jméno, nebo jak se zapojují do diskusí.

11. Nezaměřujete se na dosahování ekonomického zisku.

Web má přece vydělávat, a to tak, že bude přímo generovat peníze nebo spořit náklady. Pokud neměříte jasně konverze podle zdrojů a nesledujete ani mikrokonverze, budete za pár let hodně pozadu.

Karel Borovička

Karel Borovička

Specialista na internetový marketing

Karel byl do února 2013 dlouholetým vedoucím oddělení Internetového marketingu ve společnosti eBRÁNA, kde se věnoval především SEO problematice, uživatelskému testování a hodnocení výkonnosti webů. V eBRÁNĚ profesně vyrostl a své zkušenosti nyní uplatňuje ve své vlastní firmě.

Další články autora:



© 2016, eBRÁNA s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing | XHTML 1.0 | CSS 3

Nahoru ↑